loading...
آخرالزمان و مهدی موعود

حسن بازدید : 8 سه شنبه 12 دی 1391 نظرات (0)

ای حجت ثانی عشر ای مهر جهان تاب

                                             ازطلعت زیبای تو کی پرده بر افتد

حسن بازدید : 9 دوشنبه 11 دی 1391 نظرات (0)
از بازدید کننده گان محترم تقاضا دارم بعد از بازدید از سایت خودشان دادن نظر یادشان نرود
حسن بازدید : 12 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (1)

پرسش: آيا با ظهور امام زمان دنيا و جهان به پايان مي رسد و انسان از دنيا محروممي شود و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)فرد پايان دنياست ؟ توضيح دهيد.

حسن بازدید : 7 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

بارالها! چگونه باور كنم نبودنش را وقتي كه محبت دستي نوازشگر در تار و پود وجودم ريشه مي دواند چگونه باور كنم سكوت درياي چشمهايم را وقتي كه قايق مهربانيش بي ناخدا در اوج آسمانها به پيش مي رود.

آدينه كه مي شود قاصدكهاي دلم را روانه آستان دوست مي كنم تا پيام آور حضور صدفي باشد كه يازده مروايد سبز را با خود به
همراه دارد. وقتي كسي نيست كه درد آشنايم باشد فرشته اي پيدا مي شود تا در خلوت شبهاي تار تسلي بخش خاطرم باشد. هنوز ستاره اي بي نورم كه در انتظار شعاعي از خورشيد لحظه شماري مي كنم. كويري در انتظار آبم و حتي درياي اشكهايم كويرتف زده وجودم را سيراب نمي كند. از ستارگان آسمان سراغ مي گيرم و چون پرنده اي عاشق گمگشته
ام را درميان فرشتگان آسمان مي جويم.
با من بگو چگونه از رويش ياس ها بگويم ،
وقتي كه نرگسي هاي چشمم در انتظار آمدنت سوسو مي زنند. هر شب با ياد تو به خواب مي روم و صبح در انتظار ... مي دانم كه مي آيي و غبار غم و اندوه هزاران ساله را از قلبهاي خسته مان مي زدايي و اشكهاي زلالمان را از گونه هايمان برمي چيني. مي آيي و ضريح گمشده ياسي كبود را نشانمان ميدهي و مسيح مريم را با خويش همراه مي سازي . مي آيي و صندوقچه موسي را برايمان مي گشايي و آنگاه در كنار كعبه عشاق سر بر آستان بندگي خدايي مي سايي كه آمدنت را به منتظران و مستضعفان جهان وعده داده بود. مي آيي و در فراسوي نگاه منتظرمان، قلبهاي كوچك و اميدوارمان را به هم پيوند ميدهي و آن
روز، روز شادي چشمهاي منتظري است كه عاشقانه مي گريند و به سويت بال و پر مي گشايند

حسن بازدید : 7 دوشنبه 18 دی 1391 نظرات (0)

دلم گنجینه غم های بسیار

وجودم خسته از تکرار و تکرار

دل من دیگر از جبر زمانه

شده از زندگی بیزار و بیزار

حسن بازدید : 7 یکشنبه 10 دی 1391 نظرات (0)
دو گروه الگوهای ارتباطی را در خانواده می توانیم نام ببریم : الف ) الگوهای غلط ب ) الگوهای صحیح الف ـ الگوهای ارتباطی غلط 1- حالت سازش و تسلیم پذیری ـ گاه دیده می شود مرد یا زن دائماً درصدد هستند خود را با رفتارها و انتظارات همسر ، چه غلط و چه صحیح ، سازش و تطبیق دهند . این حالت با وضعیت سازگاری مثبت و صبر و بردباری كه لازمه هر زندگی جمعی و گروهی است تفاوت دارد . منظور از حالت تسلیم پذیری آن است كه مرد یا زن به هر نحو ممكن بكوشد خود رابا وضع موجود سازش دهد ، مثلاً در مقابل بدخلقی های مكرر همسرش تسلیم نظریات او شود و آنها را اجرا كند . این رفتار هرچند موقتاً تنش های بین همسران را كاهش می دهد. 2- لیكن راه حل صحیح مشكلات نیست. 3- حالت تحقیر و سرزنش ـ گاه دیده می شود در خانواده ای روابط بین اعضاء نسبت به یكدیگر توأم با تحقیر و سرزنش و رفتارهای تند و خشن و اهانت آمیز است . بعضی اوقات در خانواده اشتباهات و خطاهایی از اعضاء سر می زند و یا ما تصور می كنیم همسر یا فرزندمان آن گونه كه مورد انتظارمان بوده یا به نظرمان صحیح می رسیده ، رفتار نكرده است؛ در چنین مواقعی سرزنش كردن فرد خاطی یا به زعم ما خطاكار باعث می شود كه در اعضای خانواده احساس حقارت به وجود آید . عكس العمل آنان نیز یا سكوت و تسلیم است كه همان روش غلط حالت اول است و یا مقاومت و مقابله كه در این صورت روند ایجاد شده باعث وجود جو تنش و جنجال در خانواده میشود . 1- تحكم و حساب كشی كردن ـ گاه در زندگی خانوادگی ، زن یا شوهر دائماً درصدد بازجویی و حساب كشی از شریك خود است . هرچند خانواده سالم نیازمند آن است كه اعضاء ، كارها و برنامه هایشان را به دیگری اطلاع دهند ، لیكن این وضع باید با هدف اتخاذ بهترین تصمیم و عمل صورت گیرد نه به قصد تسلط بر همسر . اگر زن و شوهر بخواهند به طور مستمر یكدیگر را مورد تحكم و حساب كشی قراردهند ، زندگی خانوادگی در معرض خطر جدایی و اضمحلال قرار می گیرد یا اگر یكی از دو طرف در مقابل دیگری تسلیم شود ، به دنبال آن وضعیت روانی و عاطفی توأم با فقدان احساس مشترك و همدلی به وجود می آید كه نتیجه اش آن است كه زن یا شوهر نتواند همسر خود را محرم و نقطه اتكای امن خویش بداند و چه بسا گوشه ها و خلوت های خاص برای خود ایجاد كند كه مغایر با همدلی و وحدت روحیه مورد نیاز خانواده است 2- اغتشاش و سردرگمی ـ نوعی روابط متقابل غلط خانوادگی اغتشاش است. در این نوع روابط،زن یا شوهر در قالب كنایات و اشاراتی غیر مستقیم و گله ها و شكایت ها ، انتظارات و توقعات ، تعریف و تمجیدهای خود را بیان می كند . این عبارات خطاب مستقیم به همسر ندارد ، اما در عین حال اگر همسر بخواهد خود را مخاطب آن جمله یا عبارت بداندنمی شود منكر آن شد . در تمام این موقعیت ها خصوصیت مشترك آن است كه زوجین نمی توانند خواسته ها و انتظارات خود را با اطمینان و خیال آسوده بیان كنند و ترس از عكس العمل تند و یا مقاومت یكدیگر دارند . لذا در قالب كنایات و اشاره ها ، خواسته ها و توقعات سركوب شده را مطرح می كنند و نتیجه چنین وضعی نیز سردرگمی و اغتشاش در فضای روانی و عاطفی خانواده است .
حسن بازدید : 16 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (1)

ما در این سایت به بعضی از سوالاتی که ممکن است در ذهن شما باشد پاسخ می دهیم 

با منابع (سوال را در سمت راست در منو می توانید ببنید . پاسخ هر سوال را دو روز بعد در سایت میتوانید مشاهده کنید)

و یا می توانید با عضویت هم سوال و هم جواب را همه روزه دریافت کنید 

حسن بازدید : 11 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

آپوکاليپسيا آخرالزمان از موضوعات قديمي در عالم سينما به شمار مي‌آيد. مي‌توان گفتاز فيلم‌هايي مانند:«متروپليس» (فريتز لانگ) در سال 1927 و «چيزهاي آينده» (ويليام کامرون منزيس) در سال 1936 گرفته تا «جنگ دنياها» و «روز استقلال» و...

حسن بازدید : 8 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

درروايات اسلامي براي دوره ي آخر الزمان علايم و نشانه هايي ذکر شده که باتحقق اين علايم و نشانه ها ، پي مي بريم که هم اکنون در دوره ي آخر الزمانقرار داريم . اينک به برخي از اين علايم و نشانه ها اشاره مي کنيم ....:  

حسن بازدید : 5 یکشنبه 03 دی 1391 نظرات (0)

آنچه كه در مقاله ي استاد اسماعيل شفيعي سروستاني تحت عنوان « جهان امروز وپيشگوييهاي آخرالزمان » آمده واقعيات غيرقابل انكاري است كه متأسفانه درجامعه اسلامي و خصوصا شيعي مغفول مانده است . سالهاست كه غرب در هجومفرهنگي خود سعي در سكولاريزه كردن جوامع خصوصا جوامع اسلامي را داشته وبراي موجه جلوه دادن اين امر ضمن موفق قلمداد كردن جامعه غربي علت آن راپايبندي به اصولي همچون ليبراليسم و سكولاريسم تبليغ كرده است ، ليكن تأملو دقت در سياست گذاري ها و واشكافي استراتژي هاي غربي به خوبي آشكار ميسازد كه آن ها از حربه جدائي دين از سياست فقط براي خلع سلاح جوامعغيرغربي خصوصا اسلامي بهره برده اند و اين در حالي است كه خود دقيقا براساس آموزه هاي ديني و تصورات اعتقادي شان از آينده ي جهان ، به برنامهريزي ، سياست گذاري و تدوين استراتژي اقدام نموده اند

بقیه در ادامه مطالب...

حسن بازدید : 9 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)

مدت سکونت حضرت مهدي عليه السلام پس از رحلت پدر، در شهر تاريخي سامرا، بطور دقيق مشخص نيست، اما روشن است که بسياري از دوستداران و شيعيان در همانجا به ديدارش مفتخر شده و حقوق و اموال خويش را به او تقديم داشته اند.
طبيعي است که استبداد حاکم، وجود گرانمايه آن حضرت را براي بقاي خود خطري بزرگ، ارزيابي مي نمود و لحظه اي از اين خطر و نيز از خطر پرافتخار تشيع و از پيروان خاندان وحي و رسالت - که مشروعيت رژيم عباسي و سردمداران آن را به رسميت نمي شناختند - غفلت نمي ورزيد و همواره نگران و مراقب اوضاع بود؛ به همين جهت سفيران امام عصر عليه السلام نيز شيوه و اسلوب خاصي را - براي انجام مسئوليتها و در همانحال پرهيز از خطر استبداد و به منظور دفاع از خويشتن در برابر هر رخدادي - برگزيدند تا بدين وسيله حساسيت استبداد را تا سر حد امکان برنيانگيخته و خود را آماج هجوم دشمن بيدادگر و عنان گسيخته، قرار ندهند.
استبداد حاکم، بارها به تلاش مذبوحانه اي دست يازيد تا حضرت مهدي عليه السلام را دستگير و از ميان بردارد، اما همه توطئه ها و تلاشهاي آن، با شکست روبرو گرديد.
براي نمونه:
1- در بحثهاي گذشته ترسيم گرديد که استبداد حاکم، يکبار در جستجوي امام مهدي عليه السلام مادر گرامي او، حضرت «نرجس» را بازداشت کرد، اما موفق به دستيابي به خود آن گرامي نشد.


2- پس از 19 سال که «سامرا» مرکز حکومت استبدادي بني عباس بود، بغداد، به عنوان پايتخت برگزيده شد و تشکيلات حکومت بدانجا انتقال يافت و «معتضد» که در آن روزگار سياه، با انحصار قدرت و امکانات جامعه، مدعي خلافت اسلامي بود و در رأس اين رژيم سياهکار قرار داشت بار ديگر کشتن و از ميان برداشتن حضرت مهدي عليه السلام را در دستور کار و برنامه استبداد حاکم قرار داد.
او در راه انجام اين جنايت سهمگين بود که سه تن از اشرار خانه زاد خويش را فرا خواند و به آنان دستور داد که بطور پراکنده و سري، چابک و سبکبال، به سوي شهر تاريخي سامرا حرکت کنند، در نقطه اي از شهر که برايشان وصف کرد، به خانه اي خواهند رسيد که کنار درب و راهرو آن، غلام رنگين پوستي، براي عادي جلوه دادن اوضاع و رد گم کردن، بافتني در دست دارد و به کار بافندگي مشغول است. با يافتن آن خانه، بي درنگ به آنجا يورش برند و سر هر کسي را که در خانه يافتند از بدنش جدا و به دربار خلافت به ارمغان بياورند.

حسن بازدید : 21 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)

بنظر مي رسد بهترين شيوه ورود به بحث در مورد امام مهدي عليه السلام، ترسيم رواياتي است که از نياي گرانقدرش پيامبر، گاه به صورت سربسته و گاه مشروح! پيرامون شخصيت والا و پرشکوه او وارد شده است، همانگونه که ديگر نويسندگان نيز بدين صورت وارد بحث شده اند ے.
در آغاز اين بحث لازم به يادآوري است که در اين رابطه، انبوه رواياتي که در منابع و کتابهاي شيعه است ترسيم نمي گردد، چرا که ايمان، به امامت از نظر آنان از پايه هاي دين و مذهب شناخته شده و فردي که اصل امامت را معتقد بود، ناگزير به امامت حضرت مهدي عليه السلام ايمان دارد وانبوه رواياتي که از اصل امامت و شمار امامان نور سخن دارد، تصريح مي کند که دوازدهمين آنان حضرت مهدي عليه السلام است، از اين رو، ايمان به آن گرامي، از ايمان به اصل امامت، گسست ناپذير از کل! و دوازدهمين آنان، مي باشد.

حسن بازدید : 19 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)

سخن از امام مهدي عليه السلام سخن از يک موضوع عقيدتي و مذهبي بسيار حساس و مهمي است که رابطه تنگاتنگ وگسست ناپذيري با اسلام و مسلمانان دارد، چرا که وجود گرانمايه او يک واقعيت اسلامي و از مهم ترين مسايل ديني و از اساس مکتب و ايمان به ارزشهاي معنوي است.
بحث از شخصيت آن حضرت، آنگونه که برخي از نويسندگان منحرف پنداشته اند، بحث از افسانه اي نيست که شيعه آن را به منظور آرامش بخشيدن به روان ناآرام خويش که در رهگذر قرون و اعصار تحت فشار ظلم و استبداد بوده است -ساخته باشد و بخاطر مرهم نهادن بر قلب زخم خورده اي که باران مصائب در مسير زمان بر سر آنان باريده است- سر هم کرده باشد.
بحث از امام مهدي عليه السلام آنگونه که برخي فيلسوف نماها گفته اند انديشه اي نيست که به منظور تخفيف دردها و آرامش بخشيدن به رنج و فشاري باشد که از رهگذر حاکميت زمامداران بيدادگر قرون و اعصار، در برخي اذهان و افکار جايگزين شده باشد.

حسن بازدید : 7 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)

با سلام به همه دوستان این سایت به تازگی شروع به کار کرده است و من برای ادامه راه به کمک شما دوستان نیاز دارم

با راهنمائی با انتقادات با ارسال مطالب به روز و .....

با تشکر

درباره ما
با سلام این بلاگ درست کردم تا کمی با شخصیت این امام غریب آشنا بشیم بله غریب به نظر بنده غریبی امام عصر بیشتر از تمامی معصومین است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    امتیاز دهی به سایت
    حدیث
    برای امام مهدی غیبتی است حتمی که برای آشکار کردن علت آن اذن نداریم و آشکار نمی شود مگر بعد ظهور او همانگونه که حکمت کارهای خضر برای موسی آشکار نشد مگرهنگام جدایی امام صادق
    پرسمان

    آيا آزمايش انسانها توسط امام زمان((عليه السلام))

    در زمان ظهور هم وجود دارد؟


    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 22
  • بازدید کلی : 1,528
  • کدهای اختصاصی
    اشعار
    آه کشم دم به دم سیر کنم کو به کو تا به سر کوی تو با تو شوم رو به رو خسته شدم از بهار با گل و باغم چه کار جز گل روی تو ام نیست به باغ ارزو تا صف مشحر دمد بوی گل از بسترم گر که به رویا شبی با تو کنم گفتگو ای پسر فاطمه ای به فلک قائمه بی تو حیات همه بسته به یک تار مو چند کشم از درون ناله یابن الحسن چند ز خون جگر چهره کنم شستشو