loading...
آخرالزمان و مهدی موعود
حسن بازدید : 13 پنجشنبه 07 دی 1391 نظرات (0)

زندگی نامه ی پروفسور سمیعی

نام : مجید
نام خانوادگی : سمیعی
محل تولد : رشت
تاریخ تولد : 1316
رشته تحصیلی : مغز و اعصاب

 

زندگینامه :
پروفسور سمیعی ایجاد کننده زیر شاخه از جراحی مغز ، به نام جراحی قاعده مغز است و در زمینه جراحی میکروسکوپی مغز ابداع کننده روشهای تازه و بی نظیری بوده است .وی مدتها ریاست مجمع جهانی جراحان مغز و اعصاب جهان را داشته ، محل کار او در حال حاضر در هانوفر آلمان و در انستیتوی بین المللی دانش نورولوژی یا
INI است . در این موسسه پیچیده ترین جراحی های مغز انجام می شود .ساختمان این انستیتو از لحاظ معماری ، شاهکار محسوب می شود ، چرا که به پیشنهاد دکتر سمیعی آرشیتکت ها آن را به شکل مغز انسان ساخته اند . پروفسور سمیعی یکی از مشهورترین جراحان مغز و اعصاب و بنیانگذار رشته جراحی قاعده جمجمه در جهان است .
کتب تالیف شده :
Pneumoenzephalo-Tomographie
Aspects Modicales de laChirurgie des Nerfs Periphriques
The Cranial Nerves
Traumatology of theSkuall Base
Surgery in around the Brain Str
M and the ThirdVentricle
Scull Base Surgery
Nerve Lesions Modeme Verfahren derRekonstruktion von
knochenstrukturen Gefab-und Nervennaht sowiePeripheral
Proceeding of the 1 international Skull Base Congress
Surgeryof the Sellar Region and Paranasal Sinuses
Surgry of Skull BaseMeningiomas
Surgery of the Clivus

پرفسور مجید سمیعی چهره ماندگارسال1385 که روز 22آبان ماه معرفی شد از استادان برجسته جهانی است که شرح حال ایشان درپی می آید :
پروفسور مجید سمیعی در مرداد ماه سال 1316در شهرستان رشت در خانوادهای فرهنگی چشم به جهان گشود وی پس از اتمام دوران متوسطه در کشور در سال 1335برایادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کرد ودر آلمان غربی ساکن شد وتوانست در رشتهبیولوژی وپزشکی در دانشگاه به تحصیل مشغول شود وادامه تحصیل وتخصصش را در رشتهجراحی مغز و اعصاب تحت نظر پروفسور کورت شورمن تکمیل واعتلاء بخشد وسرانجام در سال1349دراین رشته حائزشد .

اودر سال 1351به درجه پروفسوری جراحی مغز واعصابنایل شد واز آن جا که جراحی مغز به دلیل فوق العاده پیچیده بودن آن وارتباط بااعصاب حسی و حرکتی در سایر اندام ها به خصوص صورت تاثیرداشت و انجام عمل جراحی نیزبا عوارضی همراه بوده همین عامل موجب شده تا او برای رفع این نقیصه و بخشیدن زندگیسالم و کاهش آلام ورنج همنوعانش دست به مطالعات گسترده ای در خصوص ساختار پیچیدهمغز بزند تا بلکه روشی بیابد تا هم عوارض عمل جراحی پس از مغز کاهش یابد وبه صفربرسد وهم این که انسان ها به زندگی توام با سلامت باز گردند .
داستان چنین رقمخورد که توانست در پی سلسله مطالعات و تحقیقات علمی ، نخستین جراحی میکروسکوپی مغزرا در سال 1356در دنیا ابداع و به سرانجام برساند و پشت بند آن هم وی اولین پزشکیبود که توانست عمل جراحی قاعده جمجمه را در دنیا ابداع کند ، که مورد توجه جراحانتراز اول دنیا قرار گیرد .

عطش پروفسور به خدمت وصفتی هم چون خورشیدواقیانوس داشتن موجب شد تا در وگهر های دانش و تجربه خویش را درقالب برگزاری ها یدوره های آموزشی به دیگر جراحان دنیا انتقال دهد .

برای ایرانیان دنیا همینبس که با همت پروفسور سمیعی امروزه در تمام کشور های جهان انجمنی تحت عنوان جراحانقاعده جمجمه با 1200جراح حاذق تشکیل شده که هر سال در قالب کنگره علمی ، جراحیقاعده جمجمه مغز از طریق ویدئو پروژکشن به شاهد آخرین دستاوردهای علمی جراحیپروفسورهستند و با استفاده از دوربین های مدار بسته به صورت مستقیم عمل جراحی وی رامشاهده و باتکنیک های جدید پزشکی و آموزشی می بینند .
پروفسور سمیعی که دردهه1350تصمیم گرفت تخصصی ترین بیمارستان جراحی مغز را در شهر هانوفر آلمان که معماریآن شبیه مغز انسان است را تامین کند و خوشبختانه در این کار هم موفق شد .پروفسورسمیعی در سال 1367کرسی جراحی مغز واعصاب هانوفر آلمان را پذیرفت وهمزمان با عنوانریاست فدراسیون جهانی انجمن های قاعده جمجمه برگزیده شده در این سال صدراعظم آلمانبه پاس خدمات وی د رجراحی مغز واعصاب نشان درجه یک دولت آلمان غربی را به وی اعطانمود .
پروفسور سمیعی مجموعه ادبیات علمی خودرا تاکنون د رقالب 13 کتاب و بیش از200مقاله علمی منتشر کرده که مهم ترین مرجع برای جراحان مغز واعصاب دنیا به شمار میآید .
پروفسور سمیعی ، در خصوص این که مهم ترین اهدافش از آموزش متخصصان ایرانیچیست گفت :« می خواهم تازه های پزشکی در زمینه مغز واعصاب هر چه سریع تر به کشورعزیزم ایران منتقل شود

شده که هر سال در قالب کنگره علمی ، جراحی قاعدهجمجمه مغز از طریق ویدئو پروژکشن به شاهد آخرین دستاوردهای علمی جراحی پروفسورهستندو با استفاده از دوربین های مدار بسته به صورت مستقیم عمل جراحی وی را مشاهده وباتکنیک های جدید پزشکی و آموزشی می بینند .
پروفسور سمیعی که دردهه 1350تصمیمگرفت تخصصی ترین بیمارستان جراحی مغز را در شهر هانوفر آلمان که معماری آن شبیه مغزانسان است را تامین کند و خوشبختانه در این کار هم موفق شد .پروفسور سمیعی در سال1367کرسی جراحی مغز واعصاب هانوفر آلمان را پذیرفت وهمزمان با عنوان ریاست فدراسیونجهانی انجمن های قاعده جمجمه برگزیده شده در این سال صدراعظم آلمان به پاس خدمات وید رجراحی مغز واعصاب نشان درجه یک دولت آلمان غربی را به وی اعطا نمود .
پروفسورسمیعی مجموعه ادبیات علمی خودرا تاکنون د رقالب 13 کتاب و بیش از 200مقاله علمیمنتشر کرده که مهم ترین مرجع برای جراحان مغز واعصاب دنیا به شمار می آید .
پروفسور سمیعی ، در خصوص این که مهم ترین اهدافش از آموزش متخصصان ایرانی چیستگفت :« می خواهم تازه های پزشکی در زمینه مغز واعصاب هر چه سریع تر به کشور عزیزمایران منتقل شود

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام این بلاگ درست کردم تا کمی با شخصیت این امام غریب آشنا بشیم بله غریب به نظر بنده غریبی امام عصر بیشتر از تمامی معصومین است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    امتیاز دهی به سایت
    حدیث
    برای امام مهدی غیبتی است حتمی که برای آشکار کردن علت آن اذن نداریم و آشکار نمی شود مگر بعد ظهور او همانگونه که حکمت کارهای خضر برای موسی آشکار نشد مگرهنگام جدایی امام صادق
    پرسمان

    آيا آزمايش انسانها توسط امام زمان((عليه السلام))

    در زمان ظهور هم وجود دارد؟


    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 7
  • بازدید سال : 12
  • بازدید کلی : 1,518
  • کدهای اختصاصی
    اشعار
    آه کشم دم به دم سیر کنم کو به کو تا به سر کوی تو با تو شوم رو به رو خسته شدم از بهار با گل و باغم چه کار جز گل روی تو ام نیست به باغ ارزو تا صف مشحر دمد بوی گل از بسترم گر که به رویا شبی با تو کنم گفتگو ای پسر فاطمه ای به فلک قائمه بی تو حیات همه بسته به یک تار مو چند کشم از درون ناله یابن الحسن چند ز خون جگر چهره کنم شستشو